dissabte, 27 d’octubre del 2012

últim dia a Salvador

Ahir vam decidir passar el dia per Salvador. És l'últim dia sencer que vam passar aquí, ja que avui marxem cap a Lençois, al parc natural de la Chapada Diamantina.

Vam començar visitant l'Església 3r de Sant Francesc d'Asís. Les esglésies catòliques, ens va explicar el guia, a Brasil estan jerarquitzades. Les de 1r ordre són les eslgésies portades per capellans, on es fan les misses, les de 2n les porten les monges i les de 3r els laics, però no laics qualsevol, si no gent de l'alta societat, amb títol nobiliari o bé militar.
Aquesta església és la única a Brasil amb una façana d'estil platarí, com és, segons el guia, la façana de la Universitat de Salamanca a Espanya i la de l'Església de Guadalupe a Mèxic.
La façana va estar tapada quan van canviar l'església a l'estil neoclàssic, però al cap dels anys, per unes reformes del cablejat elèctric, van descobrir l'antiga façana i la van deixar al descobert com es pot veure ara.
El guia llavors ens va passar al claustre, tot cobert d'"azulejos" portats des de Portugal, on es mostra la vida del Sant. I finalment el guia ens va fer entrar a la Sala dels Sants, on vam veure tot d'escultures de Roca (ens va dir que no vol dir pedra, si no moviment...) representant varis sants, molts d'ells amb cabell natural...
I al final de tot, el guia, ens va portar fora i ens va dir que aquell servei no estava inclós en l'entrada de 3R que havíem pagat cadascú i que costava 20R. Li vam pagar amb una cara de tontos... això sí, ja en vam aprendre!

Després vam visitar la de 1r ordre de Sant Francesc, al costat de l'altra, una església preciosa, tota daurada per dintre. Vam pagar 5R cadascú per entrar i al primer guia que s'ens va acostar li vam dir que no teníem diners, i ens va deixar visitar l'església tranquils!

Aquests dies ens els hem près com unes classes accelerades. Aquí a Salvador és molt difícil mimatitzar-te amb els salvadorenys, i per molts d'ells, sobretot a les zones turístiques, ets una font d'ingressos:
A part del guia, que no volíem, també el primer dia ens van guiar a l'alberg per 10R (el noi ens en demanava 20!), ens han intentat vendre totes les pulseres del món, i ahir quan vam comprar una bossa d'anacards a un venedor ambulant (aixó sí tots ells amb la jaqueta groga o vermella que ho acredita) ens va tornar el canvi que va voler, i quan li vam dir que faltaven diners ens va acabar d'omplir la bossa i andando!

Ahir al migdia vam menjar a un restaurant de Comida a Kilo, et poses tot el que vols: pollastre, peix, amanida, mongets, arrós... i al final t'ho pesen i et cobren. Al que vam anar nosaltres era dels barats: 16R/K, aixó sí, el plat també t'el pesen.

Després d'aquest dinar vam visitar l'Església de Bomfin. Diuen que si has estat a Salvador i no la visites és com anar a Roma i no visitar el Vaticà... això diuen...

azulejo portat des de Portugal a l'Església de Bomfin
sala on els fidels deixen les protesis que ja no necessiten gràcies al Senhor de Bomfin (com a Lourdes)

aquestes cintes són per tot Salvador, les lligues amb 3 nusos a Bomfin i demanes 3 desitjos
Bomfin
I de tornada vam voler anar a Humaità, un far des d'on es veuen vistes de tot Salvador. Vam decidir anar-hi caminant i de cop ens vam trobar dins una Comunidade, manera suau de dir fabela... Ens vam posar una mica nerviosos i tensos, però com que tampoc semblava que ningú es fixés massa en nosaltres vam continuar fins a l'Església de Bom Viagem. De l'església no hi ha fotos perquè teníem por  que ens robessin la càmera, així que vaig treure l'Iphone dissimuladament i vaig fer dues fotos a la platja de Bom Viagem, des d'on també es veu una panoràmica de Salvador i vam marxar corrents!

Comunidade

vistes a Salvador des de Bom Viagem (fixeu-vos amb la mirada del noi... por!!)

I com que encara arrosseguem els horaris d'allà, després de sopar a les 19h al Pelourinho vam anar a dormir. La última nit al Salvador.

vista des del primer pis del Mercado Modelo, prenent cervesa brasilenya, a les 18.30h