dijous, 25 d’octubre del 2012

SalVAdoR de Bahía, 1r diA

Avui ha estat el primer dia que ens hem llevat a Brasil!!

Cada vegada que parem i ens adonem que som a Brasil no ens ho creiem!!

T'aixeques a Barcelona, agafes un avió, i el mateix dia ets a 8000 km de distància, sense ni adonar-te'n.

Ahir l'arribada va ser mig traumàtica. Estàvem cansats del viatge. Sort que vam conèixer la Marta, una noia de València, que està fent un Màster al Brasil i ens va ajudar a agafar l'autobús correcte que ens deixaria a Praça da Sé al Pelourinho.

El Pelourinho és un dels barris més emblemàtics de Salvador de Bahía, cases de colors vius, dones negres vestides amb vestits vermells i mocadors al cap que preparen Acarajé, un plat típic, fet amb una mena de pa fregit i farcit de verdures i camarones, botigues d'artesania també de tots colors, terrasses on la gent veu caipirinha... Però també veus molta misèria, nens dormint sobre un cartró, desnutrits i bruts, gent que se t'enganxa per poder-te treure tots els reals que puguin, cases mig derruïdes on només s'aguanta la façana...

Doncs així, cansats i aclaparats per un viatge de quasi 2 hores en un autobús que conduïa des de l'aeroport, esquivant motos, cotxes i gent, apretats i suats, vam arribar a Pelourinho.

Al final, un noi del carrer ens va guiar a la Pousada País Tropical (està molt ben situada i l'esmorzar és molt complet), on ens estem. Ens va demanar 10 Reals a cadascú, i n'hi vam pagar 10R en total i segur que va fer la nit!

Avui ens hem llevat a les 6 del matí, cosa del jet lag, hem fet temps fins les 9 i hem esmorzat a la Pousada, prou bé: pa amb mantega i quelcom semblant al pernil dolç, formatge, café amb llet, suc d'alguna fruita, potser mango i taronja?, i un tall de "bizcocho".

Al carrer a primera hora no hi ha massa gent i es pot passejar tranquil sense por a què et vulguin vendre qualsevol cosa. Hem conegut una mica més el barri, la Sé (catedral), l'església de Sant Francesc, i ens hem anat perdent per carrerons que baixaven serpentejant fins al mar.

St. Francesc

Hem estat al Mercado Modelo, esmorzant fruita pelada (seguint els consells de la Núria) davant el Forte Sao Marcelo, hem visitat la Basílica de N.S. da Conceiçao da Praia, hem tornat al Pelo fent servir l'Elevador Lacerda, hem dinat prou bé (bistec de vedella jo, pit de pollastre en Guillermo, acompanyat d'arrós i puré de patates)...
Basilica N.S Conceiçao da Praia
Elevador Lacerda
Elevador i Mercado Modelo

Després d'una migdiada hem agafat un bus per allunyar-nos del nostre barri i hem arribat fins prop del Farol da Barra, un far on és molt bonic anar-hi a veure com es pon el sol, i això a Salvador de Bahía passa molt aviat: tot i fer 30 graus i estar entrant a l'estiu, el sol surt a les 5 del matí i es pon cap a les 6 de la tarda!

Hem acabat el primer dia fent una passejada per la platja estrenant les nostres xancles Havaianes! els nostres peus, per primer cop, s'han remullat en aigües salvadorenyes!

1. què bonic que és tot axó!!! Tot aquest enriquiment vos acompanyarà sempre. Espero que tot vagi anant així. Bon dia! Muà!!

2. Que bonito es brasil!! Ya vemos que lo estais pasando muy bien y no pasais hambre (al final volveis mas gordos jajja). Esperamos que el viaje continue tan bien como ha empezado y que conozcais a muchas personas. Besos de papa, mama, javi y mios.

3. Oye guapetones que cuando los comentarios pone "verdadero" o "la verdad" que sepais que soy veronica, tu hermana guille, que el traductor este no esta muy bien y cuando pongo vero lo traduce como kiere jejej. Besos

1. tranquila Vero, siempre sale Vero o Veronica. Aquí estamos de maravilla! Besos a todos!

4. qué guay!!! se queréis ir por ahí! ustedes estáis en la muralla de San Carlos!!! jajajaa

Deixa el teu comentari! ens encantarà llegir-lo!