dimarts, 1 de gener del 2013

Cochabamba per error...

Després del Tour del Salar havíem de decidir quin seria el nostre proper moviment. Teníem al cap anar cap a Rurrenabaque per poder fer la conca de l'Amazones o Pampas. La nostra idea era fer Cochabamba i d'allà a Rurrenabaque i després La Paz, lago Titicaca... el que no sabíem era que des de Cochabamba hauríem d'anar a La Paz per poder baixar a Pampas...

Cochabamba no ens ha agradat massa. Tampoc l'hem visitat gaire. Al bus des de Uyuni vam conèixer dues noies alemanyes que estan fent un voluntariat a Tiquipaya, un poble a les afores de Cochabamba, i ens van convidar a dormir a casa seva. La Timmi i la Feli, que viuen amb en Lukas a una casa ecològica mentre fan el seu voluntariat a un col·legi de Tiquipaya.

La veritat és que ha estat el millor de Cochabamba: La seva hospitalitat. El dia 23 a la nit vam fer un sopar a base de truita de patates i pa amb tomàquet... impressionant!

El mateix dia 23 a la tarda vam baixar a Cochabamba i vam visitar el Cristo, des d'on es pot veure tota la ciutat.

El dia 24 vam decidir anar tirant cap a La Paz per passar el Nadal allí ja que Cochabamba no ens oferia massa cosa.

Vam arribar el 25 a les 2h de la matinada, havent sopat només un iogurt al bus, i vam anar directament al Hostal Tambo de Oro, prop de la Terminal d'autobusus. És un hostal tranquil, una mica antic, amb moqueta a les habitacions, però amb un bon esmorzar americà per 14 Bs/pax!. 130 Bs per una habitació matrimonial amb bany privat.

Vam passar el dia de Nadal per La Paz, sense fer turisme, senzillament donant algun volt. Vam decidir celebrar el Nadal entre nosaltres dos, ens vam posar 100 Bs de pressupost i vam separar-nos per comprar cadascú un regal per l'altre.

També vam contractar el tour per las Pampas i el bus amb la companyia Yungueña de La Paz a Rurrenabaque (80Bs/pax), a la conca de l'Amazones. El tour el vam contractar amb Flecha Tours per 500 Bs/pax. Un tour de 3 dies per las Pampas amb tots els àpats i l'allotjament, guia i diverses activitats que explicarem en el post del tour.

[Hi ha una altra opció per arribar a Rurrenabaque, l'avió, i dues companyies Amaszonas (entre 600 i 700Bs) y TAM (uns 500Bs), però nosaltres vam voler viure l'experiència de passar 20 hores en un bus per fer 300 km per la carretera de la Muerte. En avió es tarda poc més de 30 minuts!]

De tornada a l'hostal finalment vaig comprar-me Las venas abiertas de América Latina, d'Eduardo Galeano. Un llibre molt explicatiu de la situació llatinoamericana. Em sap greu Eduardo, però el vaig comprar a una parada del mercat de llibres de La Paz. Són llibres sencers fotocopiats i enquadernats, de fet la qualitat és boníssima i el preu molt més baix (els llibres aquí tenen els mateixos preus que a Europa i això els converteix quasi en béns de luxe!) 17Bs.

Vam sopar un pizza a l'habitació de l'hotel i així vam passar el Nadal a La Paz.

Ara sí, ja estàvem preparats per una nova i fascinant experiència a las Pampas!

1. Vinga nois!... que ens teniu amb ganes d'aquests últims dies.

2. Tu prima María del Mar1 de gener del 2013, a les 12:58

Hola chicos que tal?, FELIZ AÑO NUEVO, espero que haya sido una entrada de año genial para vosotros, aquí en Cádiz muy bién, con la familia. Un beso enorme y gran abrazo muuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuaaaaaaaaaaaa

Deixa el teu comentari! ens encantarà llegir-lo!