divendres, 21 de setembre del 2012

AsseSsORia al CIAJ

Ahir teníem hora per anar al Centre d'Informació i Assesorament per a Joves.

Quan a principis de setmana vam anar a fer-nos el carnet internacional d'alberguistes ens van informar que hi havia també un servei d'assessorament per a viatgers i vam agafar hora.

La veritat és que el mateix dijous ens feia una mandra impressionant. No sabíem què ens podien explicar que més o menys no sabéssim, tot i que realment encara no ens hem posat a fer massa recerca ni a llegir cap guia pel viatge i ja falta un mes!

Vam agafar els dos sacs de dormir i les cantimplores que havíem comprat a Decathlon per retornar-los - varis bloggers viatgers i amics que han fet algun cop un viatge semblant ens han avisat que no els necessitàvem i que el dies puntuals que els puguem necessitar és fàcil de llogar-los - i ens vam dirigir cap al CIAJ.

Allà ens va rebre la Sònia, del servei d'Assessorament per viatgers, amb mapes, papers, fotocòpies... La veritat és que va ser una xerrada d'una hora i mitja molt fructífera, aixó sí vam  acabar saturats d'informació ;)

La Sònia ens va passar fotocòpies dels països que pensem visitar amb molta informació pràctica i la tira de webs que poden ser del nostre interés. Ens va esbossar una idea de recorregut passant per les regions que ella considera més recomenables de cada païs i ens va regalar un mapa vell de Perú i Bolivia amb moltes notes preses sobre el mapa perquè hi poguéssim escriure a sobre i dissenyar les nostres diferents rutes. Molt útil!

Ens va respondre totes les preguntes (que pensàvem que no teníem) i ens va donar informació d'altres bloggers, de parcs naturals a Brasil poc massificats per turistes, d'una pàgina web on hi ha ofertes de feinetes a canvi d'allotjament -HELPX -, ens va parlar del famós Couchsurging i de com treure'n el màxim d'informació a través dels grups, ens va parlar de TRIP-DROP, una web per a gent que vol viatjar i ajudar mitjançant voluntariat, ens va recomanar que per evitar les picades dels mosquits (portadors alguns del DENGUE i la Malària) ens prenem tots els Gintònics que volguem! (de fet el que va bé és la tònica ;) i jo no vaig desaprofitar la ocasió per fer propaganda de la ELEPHANTA!) i molts altres consells pràctics molt interessants que deixarem que descobriu vosaltres quan la visiteu : els dijous de 17 a 20h amb cita prèvia.

En resum, ens feia molta mandra anar a l'Assessoria i en vam sortir ben animats i fins i tot amb la idea d'ampliar la nostra ruta amb 2 països més,

Gràcies Sònia, et mantindrem informada!