divendres, 24 de maig del 2013

Ja som a casa...

Ahir, dijous 23 de maig del 2013 es va acabar oficialment la nostra Gran Aventura.

Després de 10 hores dins l'avió vam arribar a l'aeroport de Madrid i allà ens va rebre una obra de Guayasamín, el gran artista indígena Ecuatorià, el museu del qual ens va ser impossible de visitar quan vam passar per Quito.

Un cop arribats a la T4 de Barajas va arribar el moment de separar-nos per primera vegada en aquests 7 mesos: en Guillermo cap a Cásiz en autobús (ha arribat avui 24 a les 8 del matí) i en Pau en tren cap a Girona.

En Guillermo va aprofitar per fer una volta per Madrid i passar l'estona abans d'agafar l'autobús.

L'arribada, com sempre passa en aquests casos, ha estat estranya. Sempre que puges en un avió i quan en baixes estàs a 10000 km de distància i a 7 hores de diferència horària sembla que tot el que has deixat enrere sigui poc més que un bon somni.

Els dies aniran passant i a poc a poc anirem ajustant-nos a la recuperada realitat.

L'única cosa que està clara és que aquests set mesos han quedat impressos en el nostre ADN i en la nostra personalitat. La nostra història individual i de parella queda totalment marcada per aquesta experiència!

Gràcies a tots els que heu seguit les nostres passes durant aquests 7 mesos, ha estat un plaer compartir-ho amb vosaltres!

dijous, 23 de maig del 2013

Això s'acaba... últims dies a Bogotà

El dilluns 20 de maig vam fer l'últim recorregut pel centre de Bogotà.

Bàsicament vam visitar:

- el Museo Botero de Bogotà. Té una col·leció més petita que la del Museo de Antioquia a Medellín, però igualment la vam gaudir! Hi ha una sala dins el museu amb quadres d'altres artistes internacionals.

Busto restrospectivo de mujer de Salvador Dalí
Un Miró i un Picaso
Miquel Barceló

- la Casa de Moneda, que exposa tota la història del país en relació a la moneda, els bitllets... una mica aborrida si no ets massa fanàtic del tema, i nosaltres ja vam passar per la Casa de la Moneda de Potosí, a Bolívia... vam passar-la molt ràpidament i només ens vam aturar una mica a la sala que exposa Art Colonial.

- i la col·lecció d'art contemporani del Museo del Banco de la República, on, com quasi sempre, és recorrent la temàtica de la desigualtat entre classes i entre ètnies, la manca d'educació de la població més húmil, feble i marginada. Hi havia una part de la exposició cedida pel MALI de Lima que vam visitar ja fa uns mesos.

Tots tres museus estan dins un mateix complex i són tots gratuïts.

De tornada vam viure quelcom que encara no havíem vist. Vam agafar la "hora pico" (hora punta) del Transmilenio de ple i vam veure les cues que es formen en un dia qualsevol... impressionant. I és que en aquesta ciutat, com a Lima, Guayaquil, Quito, Medellín... vaja totes les gran ciutats que hem visitat, els transport urbà és caòtic i mal organitzat i sabem de gent que es lleva a les 4:50 per entrar a treballar a les 7:30 del matí... Això fa relativitzar els petits problemes que puguis tenir amb el Bicing a Barcelona!

Ahir dimarts 21 i avui dimecres 22 de maig no hem fet massa res. Estar a casa, descansar de tanta patejada, tirar el que no ens emportarem, fer les maletes, acabar d'enllestir el bloc, acomiadar-nos, posar-nos nerviosos per el nostre futur, decidir que no ens hem de posar nerviosos pel nostre futur, tornar-nos a posar nerviosos...

I parlant de futur, feina i diners... aquí teniu la despesa que hem fet a Colombia.

I això és tot amics! Aquest ha estat el nostre últim dia al Nou Món... almenys de moment.

La propera vegada que escrivim al bloc ja serà des de casa, i potser podrem fer una mica de resum de tot plegat... qui sap?

dimecres, 22 de maig del 2013

Todos nuestros AmiGos

Durante estos 7 meses hemos viajado por cinco países y hemos conocido a gente maravillosa con la que hemos compartido excursiones, tours, cenas, charlas, aventuras, espiritualidad...

Todos ellos están aquí!

diumenge, 19 de maig del 2013

Primers dies a Bogotá

Avui diumenge 19 de maig fa 4 dies que vam arribar a la última ciuta que visitarem durant aquesta aventura: Bogotá, la capital de Colombia.

Una ciutat gran, com no podia ser d'altra manera, i en moviment!

Vam arribar el dijous 16, després de 17 hores d'autobús des de Valledupar.

El taxi ens va deixar a la 93 amb la 15, al bell mig de la zona T de botigues, centres comercials i restaurants d'estrat 6 (classe alta) i per allà vam fer temps fins que va arribar la Fernanda, la nostra última CouchSurfing que ens acollirà a casa seva fins el dia que marxem, pràcticament una setmana!

A la nit ens va portar a prendre cervesa local amb uns amics.

A Bogotà, com a bona capital, hi ha moltes coses a fer i molts llocs a visitar, així que el divendres mateix, de bon matí, vam sortir de casa, vam arribar al Transmilenio (el metro-bus de la ciutat) i després d'uns 40 minuts i d'haver creuat bona part de la ciutat vam arribar a l'estació de Las Aguas, la última del recorregut del J72, al centre històric de la ciutat.

Vam estar passejant per la Carrera 7a, que el nou alcalde ha habilitat com a carrer peatonal.

Allà vam veure una manifestació de carretaires,

ens vam encantar observant les jardineres amb missatge...

... i vam veure una performance d'un grup d'artistes animant a la gent a reciclar per ajudar al Nostre Planeta.

Després de dinar vam visitar el MAMBO: Museo de Arte Moderno de Bogotá, on se'ns va tornar a fer present el fet que d'aquí a poc ja serem a casa, ja que una de les exposicions principals era de fotografia de paisatges del Nord d'Europa.

Havent donat voltes pel Mambo, vam anar tirant cap a la Plaza Bolívar, la plaça principal, que estava tancada per un concert gratuït i al qual vam accedir després de passar dos controls policials que ens van catxejar de dalt a baix i tot i així no van trobar la navalla que portàvem a la bossa... per sort!

El Concierto de la Esperanza ["La idea detrás de este evento, que como el anño pasado, será gratuito, es seguir fortaleciendo la política de Bogotá Humana, en la promoción de la paz, la democracia y la defensa de lo público"] tenia com a cap de cartell els Café Tacvba que ja vam veure al Festival 7 Mares quan vam treballar a Lima. Feia un sol espectacular i tothom es resguardava sota paraigües. Nosaltres no, per tant només vam aguantar el primer grup: Alerta Kamarada.

A la nit, com ja va sent tradició amb els nostres CS, vam fer un sopar a base de pa amb tomàquet i truita de patates.

L'endemà, dissabte 18, vam llevar-nos amb la idea de visitar el Cerro Monserrate, des d'on es veu tota la ciutat, ja que es troba a 3.200 m.s.n.m., uns 700 metres més amunt que Bogotá. Però quan ja estàvem fent cua per comprar els bitllets pel funicular vam veure que el diumenge estava a meitat de preu i vam decidir deixar-ho per l'endemà.

Vam visitar a la Catedral, bastant insulsa per dintre.

I aprofitant que era el Dia Internacional dels Museus, vam visitar-ne uns quants sense pagar:

- La Quinta de Bolívar, una casa que la ciutat va cedir al libertador Simón Bolívar, un personatge recorrent durant els nostres viatge, en gratitud per la seva lluita per la llibertat de les colònies respecte de la monarquia espanyola.

- El Museo Iglesia de Santa Clara

- El claustro de San Agustín

- El Palau presidencial

- El Museo de Bogotá

Avui, diumenge 19 hem tornat a fer el recorregut de cada dia de quasi una hora fins al centre.
Hem visitat el Museo del Oro de Bogotá, una de les joies de la corona i famós a tot sudamèrica. El diumenge és gratuït.

Després de menjar un menú no massa bó en una espècie de Chifa...

... hem, ara sí, visitat el Cerro Monserrate per 9000 COP/pax. No hem tingut massa sort, i just els 30 minuts que ha ploure en tot el dia han estat els 30 minuts que hem estat dalt del cerro.

Després d'un altre dia esgotador de museus i caminates, de tornada cap a casa, hem passar pel Supermercat i vam comprar tot el necessari per fer unes bones pizzes, massa inclosa, ja que venien uns amics de la Fernanda a sopar a casa: en Fercho i en Julián.